Handelsbetingelser

Forretningsbetingelser

  • Butikken

Bornholms Museum, CVR. nr 38 27 03 11, Sct. Mortensgade 29, 3700 Rønne, 56 95 07 35.

Bank: Nordea Reg. 0658 kt.nr. 6505703632
IBAN: DK40 2000 6505 7036 32
SWIFT: NDEADKKK

Fortrydelsesret: Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den. Du må gerne pakke varen ud og bruge den, så længe du kan returnere den i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Hvis du har købt en varer via Internetbutikken hos os, har du oftest ret til at fortryde købet. Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres. Du kan også returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Adressen er for returnering af bøger og smykker:

Bornholms Museum, Sct. Mortensgade 29, 3700 Rønne, Tlf. 56950735, Email: bm@bornholmsmuseum.dk

For returnering af keramik er adressen:
Hjorths Fabrik, Krystalgade 5, 3700 Rønne, Tlf. 56950160,
Email: hjorths@bornholmsmuseum.dk

TILBAGEBETALING SKER HURTIGST MULIGT EFTER VI HAR MODTAGET VAREN RETUR OG KONTROLLERET AT DEN LEVER OP TIL BETINGELSERNE FOR, AT FORTRYDELSESRETTEN KAN UDNYTTES. HVIS DU HAR BETALT MED DANKORT, REFUNDERES PENGENE VIA NETS.

Reklamationsret: Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på de ovennævnte adresser.

Oplysning om klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse bm@bornholmsmuseum.dk

Bornholms Museums Webshop modtager betaling via Dankort/VISA, VISA Electron, MasterCard og American Express. Bestilte varer afsendes normalt inden for to dage - ved længere leveringstid bliver kunden informeret via mail. Alle bestillinger følges op af en ordrebekræftelse, der sendes via mail. Kunden får ligeledes besked når bestillingen er afsendt.

Der anvendes som udgangspunkt Normal-post, da prisen for dag til dag levering er blevet alt for dyr - altså flere hverdage før varen når modtageren.